Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΦΥΛΗ: Απόφαση- σταθμός για τα σκουπίδια στο Δ.Σ.

Μετά την Κερατέα αντιδρά και η Φυλή. Και μάλιστα με τον πιο έντονο και κατηγορηματικό τρόπο. Κανένα εργοστάσιο καύσης ή βιοξήρανσης, ή οποιασδήποτε άλλης μορφής δε θα δεχθούν οι κάτοικοι της Φυλής. Σε ένα ιστορικό Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο προκλήθηκε μετά από πρωτοβουλία του επικεφαλή της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Σάββα Σάββα, αποφασίστηκε ότι δεν θα δεχτούν τα σκουπίδια άλλων δήμων και ότι οι δήμαρχοι της Αττικής πρέπει να βρουν τρόπο να διαχειρίζονται μόνοι τους τα απορρίμματα μετά από 2,5 χρόνια όταν και θα κλείσει το συγκεκριμένο κύταρο στη Φυλή. Παράλληλα ο Σάββας Σάββας ο οποίος έκανε και την εισήγηση του θέματος ( είχε πάρει τις υπογραφές του 1/3 των δημοτικών συμβούλων όπως ορίζει ο Καλλικράτης) παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προτάσεων για τη διαχείριση των απορριμμάτων, δείχνοντας έτσι ότι εκτός από την αντίδραση υπάρχει και η αντιπρόταση.



Μέσα στο πλαίσιο της εισήγησης του επικεφαλή της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Σάββα Σάββα κινήθηκε η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Φυλής, όσον αφορά τη διαχείριση απορριμμάτων.



Συγκεκριμένα η απόφαση που πάρθηκε, από το δημοτικό συμβούλιο μετά από πρόταση του δημάρχου Δημήτρη Μπουραίμη, είναι η εξής:

Το Δ.Σ. Φυλής:

-Ζητά το κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής μέσα στα επόμενα δυόμισι με τρία χρόνια.λόγω κορεσμού.

- Απαιτεί μην γίνει κανένα άλλο έργο διαχείρισης απορριμμάτων στον νέο Δήμο Φυλής που διαχειρίζεται εδώ και 4 δεκαετίες το 95% των απορριμάτων της Αττικής.

-Απορρίπτει τις μεθόδους της καύσης , της βιοξήρανσης και οποιασδήποτε άλλης μορφής διαχείρησης απορριμμάτων για τον νέο Δήμο Φυλής.

-Το μόνο που προκρίνει είναι η ανακύκλωση στην πηγή για τα παραγόμενα απορρίμματα του Δήμου Φυλής και ΜΟΝΟ.



Το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων συζητήθηκε για περίπου τέσσερις ώρες στο δημοτικό συμβούλιο, παρουσία πλήθους δημοτών. Μετά το πέρας της συζήτησης ο επικεφαλής της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Σάββας Σάββας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

« Χαιρόμαστε που η δημοτική αρχή, ήρθε κοντά στις θέσεις μας και όλοι μαζί, δημοτική αρχή και αντιπολίτευση, θα δώσουμε μάχη, για να φύγουν τα σκουπίδια από την περιοχή μας. Πήραμε την πρωτοβουλία να φέρουμε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο για να καταδείξουμε σε όλους ότι είμαστε ανυποχώρητοι. Καταθέσαμε εισήγηση με ολοκληρωμένες προτάσεις, γιατί πρέπει όλοι να κατανοήσουν ότι υπάρχουν και εναλλακτικές προτάσεις. Σε κάθε περίπτωση, ήρθε η ώρα ο κάθε Δήμος να διαχειριστεί τα δικά του σκουπίδια. Ο νέος περιφερειακός σχεδιασμός, ή οποιοσδήποτε άλλος σχεδιασμός, πρέπει να ξεχάσει το νέο «Καλλικρατικό» Δήμο Φυλής. Η υγεία των παιδιών μας δεν εξαγοράζεται με τα αργύρια των εργολάβων».



Ακολουθεί η πλήρης εισήγηση του επικεφαλής της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Σάββα Σάββα, έτσι όπως κατατέθηκε στα πρακτικά.



ΘΕΜΑ: Συζήτηση του αιτήματος του 1/3 των μελών του συνολικού αριθμού των δημοτικών συμβούλων, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 67 του νόμου 3852/2010 για το θέμα της Διαχείρισης των Απορριμμάτων.



ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

ΚΑΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ «ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ» ΣΑΒΒΑ ΣΑΒΒΑ



Το τεράστιο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων για το δήμο Φυλής αποτελεί την ναυαρχίδα του μεγαλύτερου περιβαλλοντολογικού εγκλήματος για τον δήμο μας. Μια ιστορία που ξεπερνά τα 40 χρόνια, ενός μεγάλου λάθους, αυστηρά πολιτικού και κατ’ επέκταση αυτοδιοικητικού. Το αποτέλεσμα ήταν να οδηγηθεί ο τόπος μας σε μια οριστική περιβαλλοντολογική υποβάθμιση. Tις συνέπειες τις βιώνουμε πλέον όλοι οι δημότες του δήμου Φυλής.

Τραγικά λάθη μεταπολίτευσης βρήκαν πρόσφορο έδαφος επί σειρά τετραετιών στην τοπική αυτοδιοίκηση, επιβάλλοντας στα Άνω Λιόσια μια πολιτική ζημιογόνα για τον τόπο, υποβαθμίζοντας το περιβάλλον διαβίωσης στην ευρύτερη περιοχή.



ΤΟ «ΟΠΙΟ» ΤΗΣ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ

Βιώσαμε την αυτοδιοικητική ομηρία ενός λαού, του λιοσώτικου λαού και της Φυλής, με δέλεαρ τα περίφημα αντισταθμιστικά οφέλη, που ήταν κατά τη γνώμη μου το «όπιο» της αλλοτρίωσης των ψυχών, των συνειδήσεων και της πάταξης της κάθε μορφής αντίδρασης.

Στην χώρα που ζούμε και επειδή όλοι ξέρουμε πια είναι η πραγματική της εικόνα, με νομοσχέδια του ποδαριού προσπαθούν να μας πείσουν ότι επιτέλους έρχεται η ολοκληρωμένη λύση για την διαχείριση των απορριμμάτων . Ο περίφημος περιφερειακός σχεδιασμός είναι ένα νομοσχέδιο του 2003 που κάποιοι πίστευαν και πιστεύουν ότι δίνει λύση στο μεγάλο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Κατά τη συζήτηση του εν λόγω νομοσχεδίου δεν υπήρξε καμία διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση του τότε Δήμου Άνω Λιοσίων διότι απλούστατα, οι εδώ τοπικοί άρχοντες, ήταν πλήρως ταυτισμένοι με την κεντρική εξουσία και πλήρως εναρμονισμένοι στις επιταγές της κεντρικής πολιτικής σκηνής, αφού το σύνηθες δόλωμα των αντισταθμιστικών χρημάτων, έπνιγε για άλλη μια φορά τις αντιδράσεις, των αυτοδιοικητικών της εποχής. Και αυτά για την ιστορική μνήμη των πεπραγμένων …


Η Φιλοσοφία του «ΟΛΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΑ ΛΙΟΣΙΑ»
Ένα από τα συνεχόμενα λάθη της τότε αυτοδοίκησης αποτέλεσε η εμμονή τους να αποδεχθούν και τα απορρίμματα του ΧΥΤΑ Σχιστού, μιας περιοχής που είχε ολοκληρώσει τον κύκλο της , με συνέπεια τα απορρίμματα της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Πειραιά να βρουν πρόσφορο έδαφος στον ΧΥΤΑ Άνω Λιοσίων. Χωρίς κανέναν σχεδιασμό, χωρίς καμία αντίδραση τουναντίον θα έλεγα, η Φιλοσοφία του «ΟΛΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΑ ΛΙΟΣΙΑ» έδωσε άλλη μια φορά λύση για τους άλλους στο τεράστιο περιβαλλοντολογικό ζήτημα, υποβαθμίζοντας την περιοχή μας. Μάλιστα με την υιοθέτηση του συνθήματος «ΟΛΑ ΕΔΩ» οι τότε δημοτικές αρχές, αντιδράσανε, ακόμη και στην τότε κυβερνητική σκέψη για την δημιουργία νέου ΧΥΤΑ σε άλλη περιοχή. Υπήρξαν προτάσεις για την βορειοανατολική Αττική ή και για τοποθεσία της ευρύτερης περιοχής των Μεγάρων.

Παρόλα αυτά γίναμε αποδέκτες του 98% για την διαχείριση των απορριμμάτων. Τόσο πολύ υπήρξε εθισμός στην Πολιτική των σκουπιδιών, και στον βωμό του «όλα τα σκουπίδια εδώ», που επειδή υπήρξε αυτή η ενδοτικότητα απύθμενου βάθους , σχεδιάστηκε ο περιφερειακός σχεδιασμός, ο οποίος στην ουσία φέρνει όλα τα σκουπίδια εδώ με ποσοστό διαχείρισης 86% σε κάθε μορφή των παραγόμενων απορριμμάτων.

Και για να δείτε αν τηρείτε η νομιμότητα των πολιτικών αποφάσεων, σας αναφέρω ότι ο ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ έχει αδειοδοτηθεί για 3.500 τόνους ανά ημέρα. Εντούτοις δέχεται 7.000 – 9.000 τόνους ανά ημέρα. Το ύψος απορριμμάτων έχει υπερβεί κατά πολύ τα 200,00μ. που προβλεπόταν στην άδεια λειτουργίας στην οποία μιλούσαν για ανακύκλωση στην πηγή δημιουργώντας το εργοστάσιο της μηχανικής ανακύκλωσης γνωστό ως Ε.Μ.Α.Κ . Ένα εργοστάσιο που σχεδιάστηκε για 300.000 τόνους ανά έτος με σκοπό την ανάκτηση των ανακυκλωμένων υλικών. Και αυτό όμως υπολειτουργεί αφού η παραγωγική του ικανότητα αγγίζει μετά βίας το 60% με αποτέλεσμα τα ανακυκλώσιμα υλικά «θάβονται στον ΧΥΤΑ». Μίλησαν για σταθμούς μεταμόρφωσης απορριμμάτων βάσει περιφερειακού σχεδιασμού, τα περίφημα Σ.Μ.Α με χωροταξική διασπορά στο λεκανοπέδιο, τα οποία δεν λειτούργησαν. Μίλησαν για κέντρα διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών τα περίφημα Κ.Δ.Α.Υ., τα οποία δεν λειτούργησαν. Μίλησαν για ανακύκλωση στην πηγή εκεί δηλαδή που παράγεται το οικιακό απόρριμμα, το οποίο δεν λειτούργησε. Το μόνο που λειτούργησε ήταν η ενδοτικότητα της Δημοτικής Αρχής και η πλήρης αποδοχή των απορριμμάτων από τον δήμο Φυλής.

Στον οριοθετημένο χώρο του ΧΥΤΑ θάβονται οικιακά απορρίμματα, νοσοκομειακά απορρίμματα, προϊόντα νοσοκομειακού αποτεφρωτήρα, βιομηχανικά κατάλοιπα , χημικά υπολείμματα οργανικής ένωσης που παράγουν τοξίνες - διοξίνες από βιομηχανίες που δεν έχουν που να τα στείλουν για επεξεργασία. Γι’αυτό άλλωστε η ευρύτερη περιοχή του Θριασίου είναι απαγορευτική για 40 km2 και χρήση που έχει να κάνει με τις καλλιέργειες και το πόσιμο νερό. Είναι γνωστές οι μελέτες και οι έρευνες για το εξασθενές χλώριο και το αρσενικό, για τα υπόγεια ύδατα.


ΟΙ ΜΑΚΕΤΕΣ ΚΑΙ Η … ΛΥΜΜΑΤΟΛΑΣΠΗ
Μας παρουσίασαν «μακέτες πράσινης ανάπτυξης» από το περίφημο υλικό κομπόστ . Θα πρασίνιζαν οι γύρω ορεινοί όγκοι!!! Τίποτα για όλα αυτά δεν υλοποιήθηκε. Αντί αυτού είχαν την φαεινή ιδέα να μας φέρουν και την λυμματολάσπη. Με οριστική απόφαση του συμβουλίου της επικράτειας τον Ιανουάριο του 2011 πρέπει να έρχεται και αυτή στα Άνω Λιόσια. Και μην βιαστούν κάποιοι να πουν ότι δεν έρχεται, διότι και το προϊόν της πρωτοβάθμιας καθίζησης των εσχαρών της λυμματολάσπης που ήδη έρχεται εδώ είναι και αυτό προϊόν της λυμματολάσπης. Εάν δεν υπήρξε η δυναμική αντίδραση του λιοσώτικου λαού το 2003 ενάντια στη μεταφορά της λυμματολάσπης, θα ήμασταν πάλι … στο ίδιο έργο θεατές. Η επέκταση του ΧΥΤΑ ήταν τεράστια και ο κορεσμός δεν άργησε να έρθει. Και εκεί που είπαμε ότι ο χώρος του ΧΥΤΑ Φυλή έχει κορεσθεί οριστικά με διάρκεια ζωής το πολύ 2 ή 3 χρόνια, δίνοντας τέλος σε ένα περιβαλλοντολογικό έγκλημα δεκαετιών, αρχίζουν να επικρατούν δεύτερες σκέψεις για δημιουργία εργοστασίων καύσης – βιοξήρανσης και μηχανικής ανακύκλωσης παραγωγικής δυναμικότητας 1.100.000 τόνων ανά έτος.

Η τοπική αυτοδιοίκηση καλείται για άλλη μια φορά να δώσει το «Φιλί της ζωής» για άλλες 4 δεκαετίες στο επαχθές έγκλημα που συντελείται στην περιοχή μας επί σειρά δεκαετιών. Αυτές οι πολιτικές πράξεις, αυτές οι αυτοδιοικητικές παλινωδίες που τα αποτελέσματα τους οδήγησαν σε μόνιμη περιβαντολλογική ασέλγεια της περιοχής μας πρέπει να λάβουν ένα οριστικό τέλος.

Ο νέος θεσμός, ο νέος δήμος Φυλής πρέπει να γυρίσει σελίδα, να μην ταυτιστεί με το παρελθόν να μην δεσμεύσει τις σημερινές γενιές δημοτών. Να μην συνεχιστεί το έγκλημα σε βάρος του λιοσώτικου λαού σε βάρος του μέλλοντος των παιδιών μας και της υγείας μας.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ
o Η Αττική «παράγει» κάθε χρόνο 2,3 εκατ. τόνους δημοτικών απορριμμάτων και κινδυνεύει να πνιγεί από τα σκουπίδια, που πολύ σύντομα δεν θα έχουν που να πάνε.



o Ο χώρος της Φυλής δέχεται κάθε χρόνο πάνω από 2 εκατομμύρια τόνους και οδηγείται ταχύτατα σε κορεσμό.



o Στα διοικητικά όρια του Δήμου Φυλής λειτουργεί ΧΥΤΑ



o Στα διοικητικά όρια του Δήμου Φυλής λειτουργεί ΧΥΤΥ



o Στα διοικητικά όρια του Δήμου Φυλής λειτουργεί ΕΜΑΚ



o Στα διοικητικά όρια του Δήμου Φυλής λειτουργεί Νοσοκομειακός Αποτεφρωτήρας.



o Στα διοικητικά όρια του Δήμου Φυλής λειτουργεί εργοστάσιο συλλογής – διάθεσης βιοαερίου



o Ο παλαιός Δήμος Φυλής έχει νοικιάσει στο ΕΠΑΝΑ και λειτουργεί ΚΔΑΥ στο χώρο της Φυλής, μισθωμένο σε ιδιωτική εταιρία συμφερόντων ΗΛΕΚΤΩΡ.



o Στο Δήμο Φυλής λειτουργεί το εργοστάσιο της ΔΕΗ που έχει κλοφέν.



o Ο υπάρχων Περιφερειακός Σχεδιασμός είναι πανάκριβος, ξεπερασμένος και αντιοικολογικός. Οι επιλογές της κυβέρνησης προωθούν από τα παράθυρο την καύση, μέσω της βιοξήρανσης, υποκύπτοντας σε ισχυρά οικονομικά συμφέροντα καθώς:

Τον Ιούνιο του 2010 ψηφίστηκε ο Νόμος 3851/2010 που επιδοτεί την καύση του βιοαποδομήσιμου κλάσματος των απορριμμάτων.


Τον Ιανουάριο του 2011 δόθηκε η Άδεια Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για την πρώτη μονάδα βιολογικής ξήρανσης στη Φυλή που θα παράγει μεγάλες ποσότητες SRF που μετά πρέπει να καίγεται.

Ο Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. , ο φορέας που διαχειρίζεται τα σκουπίδια θα καταργηθεί, την 1η Ιουλίου και υπάρχουν «πιέσεις» για να παραχωρηθούν τα δικαιώματα στο διορισμένο Περιφερειάρχη της κυβέρνησης.

· Στο Γραμματικό και την Κερατέα οι τοπικές κοινωνίες συγκρούονται με τις επιλογές του Περιφερειακού Σχεδιασμού για χώρους ταφής ( ΧΥΤΥ) στις περιοχές τους. Εκεί η τοπική αυτοδιοίκηση είναι μπροστάρηδες και μάχονται για τον τόπο τους. Σε εμάς η Δημοτική Αρχή στέλνει non paper στον πρωθυπουργό ζητώντας να υλοποιηθεί ο Περιφερειακός Σχεδιασμός

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ «ΒΙΟΞΗΡΑΝΣΗΣ»
Κάθε θερμική επεξεργασία (καύση, πυρόλυση, αεριοποίηση), βιοξήρανση ανταγωνίζεται την ανακύκλωση, έχει υψηλό κόστος και είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον. Συγκεκριμένα παράγονται διοξίνες, ενώ τα κατάλοιπά της αποτελούν επικίνδυνα τοξικά απόβλητα που απαιτούν ειδική διαχείριση με υψηλό κόστος σε κατάλληλες εγκαταστάσεις που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα. Αν λειτουργήσουν τέτοια εργοστάσια σταματά ουσιαστικά η ανακύκλωση στην πηγή αφού ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΈΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι στην Ελλάδα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ προεδρικό διάταγμα για την ανακύκλωση έντυπου χαρτιού. Έχει μετρηθεί ότι σήμερα στη Φυλή καταλήγουν περίπου 430.000 τόνοι έντυπου, βιοαποδομήσιμουχαρτιού!

Με τιμές 2010, το κόστος που πληρώνουμε για την ταφή του 65% του έντυπου χαρτιού στη Φυλή (280.000 τόνοι), είναι περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα χρήματα θα εξοικονομούνταν για τους κατοίκους της Αττικής αν οι τόνοι αυτοί ανακυκλώνονταν. Αντιθέτως, αν οι ίδιοι τόνοι καίγονταν σε εργοστάσιο καύσης για ηλεκτροπαραγωγή, οι Έλληνες πολίτες, όχι μόνο δε θα εξοικονομούσαν τίποτε, αλλά θα πλήρωναν επιπλέον, μέσω τέλους ΑΠΕ με βάση το Ν. 3851/2010, περίπου 26 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον για την παραγόμενη ενέργεια. Τα χρήματα αυτά θα τα πάρουν οι εργολάβοι που θα κάνουν τα εργοστάσια Βιοξήρανσης. Την ίδια ώρα το εργοστάσιο ανακύκλωσης στη Φυλή δεν ξεπερνά το 55% των δυνατοτήτων του. Γιατί άραγε αντί να αυξήσουμε τα ποσοστά της ανακύκλωσης μιλάμε για εργοστάσια βιοξήρανσης (δηλαδή καύση από την πίσω πόρτα) συγκεκριμένων εργολαβικών συμφερόντων;

Δεν είναι τυχαίο ότι Παρόλα αυτά, 14 μήνες μετά τις δηλώσεις της υπουργού Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη ότι «είναι αδιανόητο να μην υπάρχει Προεδρικό Διάταγμα ανακύκλωσης για το έντυπο χαρτί» (η δήλωση έγινε 11/2/2010) εξακολουθεί να μην υπάρχει Π.Δ., ενώ στο μεταξύ έγινε ο Νόμος 3851/2010 που επιδοτεί την καύση του βιοαποδομήσιμου κλάσματος των απορριμμάτων (δηλαδή καύση από την πίσω πόρτα).

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ
· Οι 66 δήμοι που αποτελούν με βάση τον Καλλικράτη τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση στο λεκανοπέδιο να αναλάβουν ο καθένας ξεχωριστά τη διαχείριση των απορριμμάτων τους εντός των διοικητικών ορίων τους και με συνεργασία μεταξύ τους . Η αποκλειστική ευθύνη της διαχείρισης των απορριμμάτων από την δημοτική αρχή.

· Προώθηση των απαραίτητων λύσεων με διαβούλευση, διάλογο και συναίνεση με τις τοπικές κοινωνίες και όχι με τη βία των ΜΑΤ.

· Αποτελεσματικές πολιτικές για λιγότερα σκουπίδια, με μείωση της σπατάλης πρώτων υλών και της δημιουργίας προϊόντων που φτιάχνονται για να πεταχτούν σχεδόν αμέσως, στροφή σε προϊόντα και συσκευασίες που επαναχρησιμοποιούνται πολλές φορές, άμεση εφαρμογή του νόμου 3854/2010 για χρέωση κάθε δήμου ανά τόνο σκουπιδιών, και δημιουργία των προϋποθέσεων για πλήρη εφαρμογή της αρχής «πληρώνω όσο πετάω» με επέκτασή της από το επίπεδο του δήμου στο επίπεδο του δημότη για να υπάρχει δίκαιη χρέωση των τελών καθαριότητας. Πρώτη προτεραιότητα είναι η πρόληψη και η μείωση των απορριμμάτων στην πηγή.

· Διαλογή στην πηγή των διαφόρων υλικών και προϊόντων που σήμερα πετάμε όλα μαζί στα σκουπίδια, για ανακύκλωση όσων υλικών μπορούν να ξαναγίνουν πρώτες ύλες για την οικονομία και για κομποστοποίηση (μετατροπή σε χρήσιμο «λίπασμα») των οργανικών απορριμμάτων.

· Ανακύκλωση στην πηγή σε ειδικά διαμορφωμένους κάδους ή ειδικούς σάκους στις οικίες των πολιτών με δωρεάν διάθεση από την δημοτική αρχή.

· Χωροθέτηση σε κάθε δήμο του λεκανοπεδίου του σχεδίου Καλλικράτης, χώρος συλλογής των ανακυκλώσιμων υλικών με ευθύνη των πολιτών και διαχειριστική αρχή της δημοτικής αρχής.

· Εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος ανακύκλωσης στην πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα δημοτικά – δημόσια κτήρια.

· Επιβράβευση και μπόνους στους δημότες που μετέχουν στην διαδικασία της ανακύκλωσης.

· Απόρριψη της θερμικής επεξεργασίας (καύση, πυρόλυση, αεριοποίηση), καθώς ανταγωνίζεται την ανακύκλωση, έχει υψηλό κόστος και είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον αφού παράγονται διοξίνες, ενώ τα κατάλοιπά της αποτελούν επικίνδυνα τοξικά απόβλητα που απαιτούν ειδική διαχείριση με υψηλό κόστος σε κατάλληλες εγκαταστάσεις που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα.

· Ο έλεγχος της διαδικασίας και η πιστή εφαρμογή του προγράμματος να γίνεται από την δημοτική αρχή βοηθούμενη από την δημοτική αστυνομία.

· Άμεση προώθηση του θεσμικού πλαισίου για την ανακύκλωση του έντυπου χαρτιού σε ξεχωριστό κάδο με ποσοτικό στόχο να ανακυκλώνεται τουλάχιστον το 65% του έντυπου χαρτιού.

· Να δημιουργηθούν μικρότερες μονάδες κομποστοποίησης δι΄σπαρτες σε δήμους

· Να δημιουργηθούν και νέα Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) στις περιοχές της Βορειοανατολικής και Νοτιοανατολικής Αττικής, ανάλογα με αυτά που λειτουργούν ήδη από χρόνια σε περιοχές.

· Να δημιουργηθούν Κέντρα Επαναχρησιμοποίησης - Ανακύκλωσης στους δήμους της Αττικής, όπου θα μπορούν να μεταφέρουν μόνοι τους οι πολίτες και οι επιχειρήσεις τα προς ανακύκλωση - εναλλακτική διαχείριση υλικά τους, όπως: συσκευασίες, ΑΗΗΕ (ηλεκτρικές-ηλεκτρονικές συσκευές), ΑΕΚΚ (μπάζα), κλαδέματα, ρουχισμός - υποδήματα, ελαστικά, επικίνδυνα οικιακά απόβλητα, έπιπλα, ογκώδη κ.α.

· Τοποθέτηση κλαδοτεμαχιστών στα πάρκα της Αττικής και επί τόπου κομποστοποίηση των υλικών σε σωρούς,

· Επιτόπια (μηχανική) κομποστοποίηση οργανικών υλικών από σχετικά μεγάλους παραγωγούς, όπως είναι τα νοσοκομεία, τα στρατόπεδα, οι αλυσίδες εστιατορίων και τα ξενοδοχεία. Σε όλες τις περιπτώσεις τα οργανικά υλικά που θα συλλέγονται για να οδηγηθούν σε μικρότερες ή μεγαλύτερες μονάδες κομποστοποίησης, θα τοποθετούνται χωριστά σε ειδικό κάδο, ώστε να παράγεται κομπόστ υψηλής ποιότητας. Οι μονάδες κομποστοποίησης για διαχωρισμένα στην πηγή οργανικά είναι εύκολο να λειτουργούν σωστά, χωρίς όχληση, και σε πολλές χώρες βρίσκονται μέσα και κοντά σε πόλεις.

· Δημιουργία θεσμού περιβαντολλογικής ευαισθητοποίησης για ενημέρωση των πολιτών στον τρόπο λειτουργίας της ανακύκλωσης .

· Χρησιμοποίηση νέων πρωτοποριακών οικολογικών υλικών για το ψεκασμό της χωματερής, ούτως ώστε να αποφεύγονται οι φωτιές που εκλύουν καρκινογόνες ουσίες και να εξαλειφθούν οι δυσάρεστες οσμές οι οποίες γίνονται αντιληπτές από όλους τους δημότες.



ΝΕΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ο Περιφερειακός Σχεδιασμός ο οποίος νομοθετήθηκε το 2003 και ήταν προιόν συζήτησης της τοπικής αυτοδιοίκησης από 2000 περίπου είναι πλέον απαρχαιωμένος σήμερα που διανύουμε το 2011. Είναι πλέον πασιφανές και στον πιο αδαή ότι πρέπει να γίνει νέος σχεδιασμός.

Η νέα αυτή στρατηγική πρέπει να αποτυπωθεί σε ένα νέο ΠΕΣΔΑ (Περιφερειακός Σχεδιασμός για τα Απορρίμματα στην Αττική) υπό την πολιτική ευθύνη της νεοεκλεγμένης ηγεσίας της Περιφέρειας, καθώς ο υπάρχων σχεδιασμός είναι κομμένος και ραμμένος στις απαιτήσεις των οικονομικών συμφερόντων που είτε προσπαθούν να επιβάλουν χώρους ταφής, είτε με νεώτερες μελέτες προωθούν μονάδες βιολογικής ξήρανσης, και μέσω αυτής την καύση, ενώ ταυτόχρονα απαξιώνουν τη διαλογή στην πηγή και την κομποστοποίηση.

Δεν εμπιστευόμαστε το διορισμένο γενικό γραμματέα της αποκεντρωμένης διοίκησης, που είναι δοτό στέλεχος της κυβέρνησης.



ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΛΟΓΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΦΥΛΗΣ

Εμείς στο νέο Δήμο Φυλής δεν θα δεχτούμε να γίνουμε για ακόμα μια φορά η «πίσω αυλή» της Αττικής. Όσες επιστολές και όσα «non paper» και να στείλει ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του στον πρωθυπουργό, όσες φορές και να απαξιώσει αυτή η δημοτική αρχή τα θεσμικά όργανα της αυτοδιοίκησης, όσες φορές και να μας βάλει εσκεμμένα το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων τελευταίο θέμα για να συζητηθεί τα ξημερώματα, εμείς θα είμαστε παρόντες.

ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ :

· προς όλες τις κατευθύνσεις ότι δεν προσκυνάμε κανένα οικονομικό συμφέρον.

· ότι οι ζωές των παιδιών μας είναι πάνω από τα κέρδη των εργολάβων.

· ότι η αντίδραση η δική μας θα είναι πιο έντονη από αυτή της Κερατέας.

· ότι αν προσπαθήσουν να μας επιβάλλουν οτιδήποτε με τη βία, θα αποτύχουν.

Τονίζουμε ότι για το Δήμο Φυλής ο Περιφερειακός Σχεδιασμός έχει τελειώσει. Δε δεχόμαστε τίποτα νέο, τίποτα καινούργιο. Ούτε ΧΥΤΑ, ούτε ΧΥΤΥ, ούτε εργοστάσια θερμικής επεξεργασίας (καύση, πυρόλυση, αεριοποίηση).

Προσωπικά, παραμένω σταθερός στην άποψη μου, την οποία εξέφρασα ως Νομαρχιακός Σύμβουλος το 2003 και από τότε είχα καταψηφίσει τον Περιφερειακό Σχεδιασμό και κάθε αντιοικολογική απόφαση για την περιοχή μας.



ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

· Την απεξάρτηση της οικονομικής αυτοτέλειας του Δήμου Φυλής και της μισθοδοσίας των εργαζομένων από τα χρήματα της διαχείρισης των απορριμμάτων.



· Την δημιουργία οριστικού χρονοδιαγράμματος απομάκρυνσης της χωματερής (ΓΙΑΤΙ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΟΥΤΕ ΩΣ ΧΥΤΑ ΟΥΤΕ ΩΣ ΧΥΤΥ) αφού η διάρκεια ζωής του είναι 2-3 χρόνια το πολύ.



· Τη θεσμοθέτηση περιβαλλοντολογικού τέλους αποκατάστασης της περιοχής από την κεντρική διοίκηση. Για πάνω από 40 χρόνια έχουμε υποστεί τεράστια οικολογική καταστροφή με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των δημοτών, τη μείωση της αξίας της ιδιοκτησίας, την προσέλκυση ειδικών κοινωνικών ομάδων του πληθυσμού που ζουν σε παράγκες στον ΧΥΤΑ, σε τριτοκοσμικές συνθήκες διαβίωσης θυμίζοντας φαβέλες Βραζιλίας.



Ο Επικεφαλής

της παράταξης «ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ»



Σάββας Ι. Σάββας

Δεν υπάρχουν σχόλια: